Türkiye’nin En Değerli Markası Türk Hava Yolları Oldu
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, “Türkiye’nin En Değerli Markaları – Turkey 100¨ çalışmasını tamamladı. Bu yıl ilk sırada 2.4 milyar doları aşan değeriyle Türk Hava Yolları yer aldı.
9’uncusu tamamlanan araştırmada Türk Hava Yolları’nı 2 milyar 353 milyon dolarlık değeriyle Türk Telekom takip ediyor. Üçüncü sırada ise 1 milyar 983 milyon dolarla Arçelik bulunuyor.
İlk 10’da her zamanki gibi bankalar çoğunluktayken geçtiğimiz yılın ilk 3’ünde Akbank, Türk Telekom ve İş Bankası yer alıyordu. 2016’da toplam değerin yüzde 32’sini banka, yüzde 13’ünü telekom, yüzde 9’unu havayolu ve yüzde 4’ünü perakende-gıda markaları oluşturuyor. İlk on şu şekilde;
1. Türk Hava Yolları 2.452 milyar dolar
2. Türk Telekom 2.353 milyar dolar
3. Arçelik 1.983 milyar dolar
4. Akbank 1.589 milyar dolar
5. Garanti 1.529 milyar dolar
6. Turkcell 1.435 milyar dolar
7. İş Bankası 1.297 milyar dolar
8. Anadolu Efes 1.151 milyar dolar
9. Yapı Kredi 980 milyon dolar
10. Halkbank 958 milyon dolar
Türk Hava Yolları resmi sitesi: http://www.turkishairlines.com/tr-tr/