[align=center]Seo sektöründeki hızlı gelişme ve artan talep doğrultusunda seo uzmanı ve Seo firması sayısı artsa da, tam anlamıyla seo konusunda yapılacak çalışmalar için gerekli olan bilgi, deneyim ve uzmanlık bu süreç içerisinde istenen düzeye gelememiştir. Yeterli bilgi ve deneyime sahip olamayan onlarca kişinin seo uzmanı sıfatıyla firmalara başvuruyor olması, firmaların işlerini uzatıp, haksız kazanç elde etmeleri ve birçok yanlış çalışmalar sektörün gelişmesini engellemektedir. Seo’nun 4 Temel taşı vardır; analiz, değerlendirme, uygulama, takip ve raporlama seo uzmanı için vazgeçilmez temel unsurlardır.[/align]
[align=center] Türkiye’deki internet pazarında arama motoru olarak Google’ın kullanım oranlarının %96’lara ulaşması, Mr Seo çalışmalarının da Google odaklı yapılmasının nedeni olarak gösterilebilir. SEO çalışmalarını incelerken bundan 3 yıl geriye gittiğimizde, yapılan SEO çalışmalarının daha çok backlink (tavsiye edilen bağlantılar) odaklı olduğunu söyleyebiliriz. Google’ın arama algoritmalarında yaptığı arama sonuç kalitesini arttırıcı çalışmalar sonucunda optimizasyon kavramı daha farklı bir boyut kazanmıştır. Artık SEO kavramını site içi ve site dışı optimizasyon olmak üzere 2 farklı bölümde inceliyoruz. Artık SEO çalışmaları sadece site dışında yapılan backlink çalışmalarından ibaret değil.[/align]